Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1123 ze zm.) na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję zamieszcza się odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz dane dotyczące przebiegu prowadzonego w jej sprawie postępowania. Imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję, lub w interesie którego petycja jest składana, ujawnia się wyłącznie za zgodą tego podmiotu.

Szanowni Państwo:
- Prezydent Polski
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Marszałek Sejmu
- Marszałek Senatu 
- Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego
- Pierwszy Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego
- Prokurator Generalny
- Prezes Najwyższej Izby Kontroli
- Rzecznik Praw Obywatelskich 
- Krajowa Rada Sądownictwa 
Petycja elektroniczna
w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) przekładam postulat w sprawie wystąpienia z wnioskiem o zbadanie przepisów zgodności z Konstytucją. 
 
art. 3 ust. 2. ustawy o świadczeniu wspierającym -) art. 32 Konstytucji
 
art. 4 ustawy o świadczeniu wspierającym -) art. 32 Konstytucji
 
 
Zgodnie z obecnymi przepisami świadczenie wspierające przysługuje osobie z stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem równorzędnym, gdy ustalono poziom potrzeby wsparcia na poziomie od 70 punktów do 100 punktów co może być uznane za dyskryminację z powodu niepełnosprawności, bo osoba co uzyska poniżej 70 punktów jest pozbawiona świadczenia wspierającego mimo trudności w funkcjonowaniu życia codziennego. 
 
Zgodnie z obecnymi przepisami świadczenie wspierające jest podzielone z uwagi na punkty i okres wejścia w życie np. 70 - 74 punkty dopiero od 1 stycznia 2026 roku. Więc jeśli ustalono u kogoś 70 punktów to może nie uzyskać wyrównania. Dlatego w celu uniknięcia dyskryminacji każdy podział punktowy przyznania świadczenia winien być taki sam dla wszystkich osób potrzebujących w celu uniknięcia dyskryminacji i uniknięcia pozbawienia Ich wyrównania środków. 
 
Konstytucja mówi, że wszyscy według prawa są równi i wszyscy winni być tak traktowani przez władze publiczne. 
Szanowni Państwo:
- Prezydent Polski
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Marszałek Sejmu
- Marszałek Senatu 
- Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego
- Pierwszy Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego
- Prokurator Generalny
- Prezes Najwyższej Izby Kontroli 
- Krajowa Rada Sądownictwa 
- Ministerstwo Rodziny (dw) 
Petycja elektroniczna
w trybie Ustawy o petycjach z dnia 11 lipca 2014 roku (tj. Dz. U. 2018 poz. 870) przekładam postulat w sprawie wystąpienia z wnioskiem o zbadanie przepisów zgodności z Konstytucją. 
Zgodnie z obecnymi przepisami: 
1) orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji jest równorzędne z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności; 
2) orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy jest równorzędne z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności; 
3) orzeczenie o częściowej niezdolności do pracy jest równorzędne z lekkim stopniem niepełnosprawności. 
 
O ile PZOON / MZOON honoruje orzeczenie ZUS, KRUS to już ZUS, KRUS nie honoruje orzeczenia równorzędnego z PZOON / MZOON co moim zdaniem jest nierównym traktowaniem, a osoba przechodzi przez biurokrację i stresującą komisję. Co prawda niepełnosprawność służy do innych celów, orzeczenie ZUS również, jednak według niektórych przepisów jest równorzędne jak przepisy dawne o grupie inwalidzkiej. Skoro PZOON honoruje orzeczenia ZUS to powinien ZUS honorować orzeczenia osoby niepełnosprawnej bez Jej dyskryminacji oraz w celu równego traktowania porządku prawnego.  

Nr WP> 052.3.2025 - Odpowiedź na petycję z dnia 23 kwietnia 2025 r.

Na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. z 2018 r. poz. 870), oraz art.63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej zwracam się do Krajowej Rady Sądownictwa, aby na podstawie art. 191 ust. 1, pkt. 2, w związku z art. 186 ust. 2 Konstytucji RP, oraz ustawą z dnia 30 listopada 2016 r. o organizacji i trybie postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym (Dz.U. z 2016 poz. 2072) zwróciła się z wnioskiem do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o zbadanie art. 9a. ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. z 2018 r. poz 389, ze zm.) o zbadanie zgodności z Konstytucją zgodnie z art. 188 Konstytucji, ze szczególnym uwzględnieniem art. 7 Konstytucji w związku z art. 187 ust.1 pkt. 3 Konstytucji.

Petycja w sprawie zbadania i analizy art.47: art.67; art.68; art.69 ustawy z dnia 30 listopada 2016 r. o organizacji i trybie postępowania przed Trybunałem Konstytucyjnym (Dz. U. 2016 poz. 2072) pod kątem zgodności z Konstytucją, przejrzystością prawa, potrzebą jego uściślenia i/lub zmiany, w związku z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 29 marca 2019 r. (sygnatura sprawy K12/18), oraz związanym z tym orzeczeniem, trwającym w strukturach wymiaru sprawiedliwości chaosem i jego oddziaływaniem na politykę krajową i międzynarodową, państwo i obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.

Data wydarzenia: 28-04-25

Petycja z dnia 23 kwietnia 2025 r. z wnioskiem o wystąpienie z apelem do Ministra Sprawiedliwości i prezesów sądów o prawidłowe doręczanie odpisów orzeczeń sądowych oraz - jeżeli Przewodniczący Rady uzna to za konieczne - o wystąpienie do Trybunału Konstytucyjnego z wnioskiem o zbadanie przepisów regulujących wymogi formalne doręczania odpisów orzeczeń sądowych